فشن چیست

مد و فشن چیست؟

مد و فشن چیست؟ آیا مد و فشن یک معنی را می‌دهند؟ آیا فشن فقط شامل پوشاک می‌شود؟ آیا هر طرحی را می‌شود مد گفت؟ آیا می‌توان مد خود را داشت؟ آیا مد هر کس نشانه شخصیت اوست؟ به راستی مد و فشن چیست؟

فهرست مطالب

چهل خونه در این مقاله به تعریف و توضیح واژه مد و فشن و اصطلاحات مرتبط با این صنعت پرداخته است. همراه باشید با چهل خونه.

مد یا فشن

به هنر طراحی پوشاک در حالت کلی مد یا فشن گویند. مد (Mode) یک واژه فرانسوی و فشن (Fashion) یک واژه انگلیسی است. محصولات صنعت مد را پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و اثاث شکل می دهد.

صنعت مد و فشن همیشه تحت تاثیر اوضاع فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی اقتصادی یک جامعه قرار گرفته است. از این رو با گذشت زمان و تغییر در اوضاع و احوال شرایط یک جامعه شاهد ایجاد سبک‌ها و استایل‌های جدید هستید.

به طراحان و هنرمندان فعال در حوزه پوشاک که با خلق طرح‌های خود در یک دوره زمانی خاص تاثیر بسزایی در صنعت مد می‌گذارند «طراح لباس» یا «جامه‌آرا» گویند.

فست فشن واژه‌ای است که به دلیل تغییرات سریعی که در صنعت مد و فشن اتفاق می‌افتد استفاده می‌شود. تغییر مد به صورت فصلی و حتی در بعضی از برندها هفته‌ای تغییر می‌کند از این رو تقاضای افراد برای سازگاری و هماهنگ شدن با مد رو به افزایش است. به همین علت تولید و مصرف محصولات ارزان قیمت و با کیفیت پایین که به آنها در اصطلاح «فست فشن» گفته می‌شود رو به افزایش است.

برای دریافت آخرین اخبار مد و فشن کافیست به بخش مد خونه سایت چهل خونه مراجعه کنید.