کتاب با چرا شروع کنید

کتاب با چرا شروع کنید برای آنها که می خواهند الهام بخش باشند!

سایمون سینک در کتاب با چرا شروع کنید به دنبال پاسخ این پرسش است که چرا بعضی از رهبران حتی پس از مرگ شان هم الهام بخش دیگران اند، ولی بعضی حتی با جذبه و سخنان انگیزه بخش، فقط مدت کوتاهی در اذهان مردم باقی می مانند؟

همراه با چهل خونه باشید برای معرفی و بررسی کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک.

درباره کتاب با چرا شروع کنید

سایت چهل خونه در بخش معرفی کتاب به سراغ یک کتاب پرفروش دیگه به اسم با چرا شرع کنید رفته. کتاب با چرا شروع کنید نوشته سایمون سینک و ترجمه علیرضا خاکساران توسط نشر آموخته منتشر شده است. این کتاب به درد دو گروه از افراد می خورد: ۱. کسانی که می خواهند الهام بخش دیگران باشند؛ ۲. کسانی که به دنبال فردی الهام بخش می گردند.

سایمون سینک در کتاب با چرا شروع کنید به دنبال پاسخ این پرسش است که چرا بعضی از رهبران حتی پس از مرگ شان هم الهام بخش دیگران اند، ولی بعضی حتی با جذبه و سخنان انگیزه بخش، فقط مدت کوتاهی در اذهان مردم باقی می مانند؟

سایمون سینک پاسخ این پرسش و علت آن را در کتاب با چرا شروع کنید در فرمولی به نام «دایره طلایی» می داند. او معتقد است که فرمول موفقیت، یعنی دسترسی به منابع مالی و انسانی، به خودی خود کارساز نیست و برای رهبری افراد و سازمان ها باید چرایی فرد یا سازمان روشن باشد. به باور او، اگر نمی دانید چرا مشتریان تان از شما خرید می کنند، شاید کارمندان تان هم نمی دانند چرا برای شما کار می کنند و در نبود این چرایی، محصول یا خدمت تان حکم کالایی را دارد که هر شرکت دیگری می تواند آن را با همان کیفیت و قیمت یا حتی رقابتی تر عرضه کند.

در نتیجه، وارد بازی‌ای می شوید که در نهایت دودش به چشم خودتان می رود، چرا که بازی کاهش قیمت و ترفندهای مختلف مانند تخفیف، اهدای جایزه و غیره در کوتاه مدت جواب می دهند، ولی تا ابد نمی توانند ادامه داشته باشند. نویسنده معتقد است که فقط تولید محصولات با کیفیت و بازاریابی برای آن ها ضامن موفقیت نیست و اصالت تان بدون شفاف بودن چرایی به دست نمی آید.

 

📕 کتاب فلسفه برای همه

📕 کتاب صفر به یک

📕 کتاب عادت های اتمی

 

در این کتاب، نمونه هایی از افراد و شرکت هایی وجود دارد که کارشان را با چرایی شروع کردند و به موفقیت های بزرگ رسیدند. اگر چرایی تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می توانید در هر عرصه ای که هستید یکه تازی کنید . مشتریان و دنبال کنندگان وفاداری برای خودتان پیدا کنید.

کتاب با چرا شروع کنید درباره‌ی الگویی طبیعی، طرز فکر، رفتار و گفتاری است که برخی رهبران را قادر می سازد تا الهام بخش اطرافیان شان باشند. ممکن است این «رهبران مادرزادی» با استعداد الهام بخشی به دیگران متولد شده باشند، ولی این توانایی فقط در انحصار آن ها نیست. همه ما می توانیم این الگو را فرا بگیریم. با اندکی نظم، هر رهبر یا سازمانی می تواند چه در درون و چه در بیرون سازمان، الهام بخش دیگران باشد تا بتوانند ایده ها و چشم اندازشان را به پیش ببرند. همه ما می توانیم راه و رسم رهبری کردن را بیاموزیم.

کتاب با چرا شروع کنید قرار نیست برای اصلاح روش های ناکارامد راه حلی ارائه دهد، بلکه نشان تان خواهد داد چگونه بر روش های کارامد تمرکز کنید و به تقویت آن ها بپردازید.

درباره‌ی نویسنده کتاب با چرا شروع کنید

سایمون سینک نویسنده کتاب با چرا شروع کنید به عنوان مربی ارتباطات استراتژیک در دانشگاه کلمبیا و عضو غیر موظف شرکت رند، فعالیت می کند. سینک دانش آموخته انسان شناسی فرهنگی از دانشگاه برندایس است. سینک معتقد است دنیا وقتی جای بهتری می شود که افراد کاری را انجام دهند که الهام بخش زندگی‌شان باشد. سایمون از سخرانان انگیزشی و الهام بخش عصر حاضر است و شاید سخنرانی بسیار پربیننده‌ی او را در تد (TED) دیده باشید.

فهرست کتاب با چرا شروع کنید

فهرست کتاب با چرا شروع کنید جدا از بخش مقدمه در ۶ بخش و ۱۴ فصل تدوین شده است که موضوعات زیر را شامل می شود:

بخش اول) دنیایی که با چرایی شروع نمی شود

  • فصل ۱: فکر می کنیم می دانیم
  • فصل ۲: هویچ و چماق

بخش دوم) دیدگاه جایگزین

  • فصل ۳: دایره طلایی
  • فصل ۴: این نظر من نیست، اصول زیست شناسی است
  • فصل ۵: شفافیت، نظم و انسجام

بخش سوم) رهبران به دنبال کنندگان نیاز دارند

  • فصل ۶: پدیدار شدن اعتماد
  • فصل ۷: چطور به نقطه عطف می رسیم

بخش چهارم) چگونه کسانی را که باور دارند دور هم جمع کنیم؟

  • فصل ۸: با چرایی شروع کنید، اما بدانید چگونه
  • فصل ۹: چرایی را بشناسید، چگونگی را بشناسید
  • فصل ۱۰: حرف نزنید، گوش دهید

بخش پنجم) موفقیت بزرگ ترین چالش است

  • فصل ۱۱: وقتی چرایی مبهم می شود
  • فصل ۱۲: جدایی پیش می آید

بخش ششم) چرایی تان را کشف کنید

  • فصل ۱۳: خاستگاه چرایی
  • فصل ۱۴: رقابت جدید

در این مقاله به معرفی و بررسی کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک پرداختیم. امیدواریم که مورد توجه شما گرفته باشد.