کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا

کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا برای شما که می خواهید استارت آپ راه اندازی کنید!

کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا به شما شیوه راه اندازی یک استارت آپ ناب را آموزش می‌دهد. اگر به فکر راه اندازی یک استارت آپ هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از راه اندازی آن کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا را بخوانید.

همراه با چهل خونه باشید برای معرفی و بررسی این کتاب جذاب!

درباره‌ی کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا

قبل از اینکه به معرفی کتاب بپردازیم به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به بخش جذاب کتاب خونه سایت چهل خونه مراجعه کنید. در بخش کتاب خونه به معرفی کلی از کتاب های پرفروش و پرطرفدار پرداختیم.

کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا یا با نام دیگر نوپای ناب توسط اریک ریس نوشته شده، فرخ بافنده آن را ترجمه و انتشارات پندار تابان منتشر کرده است.

اریک ریس در این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا با بهره گیری از روش ناب (Lean) استارت آپ خود را راه اندازی و به رشد برسانید. در پشت جلد این کتاب می خوانید که :

«وقتی پای نوآوری و کسب و کارهای نوپا به میان می آید، سردرگم هستیم و تکلیف مان با خیلی از مسائل روشن نیست. در دوره های گذشته، شاخص هایی چون طرح خوب، راهبر قابل اعتماد و تحقیق بازار، شاخص های موفقیت احتمالی بودند. برای همین به شدت وسوسه می شویم که آن را روی استارت آپ ها هم اعمال کنیم، ولی بی فایده است؛ چون کسب و کارهای نوپا با عدم قطعیت بسیار بالایی سروکار دارند؛ آن ها هنوز نمی دانند که مشتریانشان چه کسانی اند یا محصولاتشان چه باید باشد. روش های قدیمی مدیریت دیگر به درد امروز نمی خورند، چون برنامه ریزی و پیش بینی فقط زمانی درست و دقیق اند که برپایه‌ی یک تاریخچه‌ی عملیاتی طولانی و پایدار، و محیط نسبتا باثباتی باشند. اما کسب و کارهای نو پا هیچکدام از این دو را ندارند!

در کتاب قدرت خلق کسب و کار، اریک ریس، با معرفی شیوه «لین استارت آپ» به ما نشان می دهد که چطور از میان مه عدم قطعیتی که استارت آپ ها در میان گرفته عبور کنیم و کسب و کار نوپای خود را به مقصد نهایی آن که تبدیل شدن به کسب و کاری موفق و تثبیت شده است برسانیم. او تلاش می کند کارآفرینی و نوآوری را بر شالوده ای محکم استوار کند. همه‌ی استارت آپ ها به دنبال این هستند که با بهره گیری از فرصتی که فناوری ها و امکانات بی نظیر قرن بیستم و یک در اختیار گذاشته، دنیای فعلی را تغییر دهند و دنیای جدیدی بسازند. شیوه‌ی «لین استارت آپ» ابزار لازم برای این تغییر را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد»

 

📕 کتاب استارت آپ نوپای هفت روزه

📕 کتاب با چرا شروع کنید

📕 کتاب مصائب من در حباب استارت آپ

 

درباره‌ی نویسنده قدرت کتاب خلق کسب و کار نوپا

اریک ریس «Eric Ries» یک کارآفرین و نویسنده وبلاگ محبوب Startup Lessons Learned است. او یکی از هم بنیانگذاران و به عنوان مدیر ارشد فناوری IMVU به عنوان سومین استارت آپ او بود. اریک ریس در این مسیر شکست های استارت آپی زیادی داشته است. او نیز به عنوان یک سخنران در رویدادهای کسب و کار است و به تعدادی از استارت آپ ها، شرکت های بزرگ و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در مورد استراتژی تجاری و محصول مشاوره داده است.

متدولوژی استارتاپ ناب او در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، هاروارد بیزینس ریویو، هافینگتون پست و بسیاری از وبلاگ ها نوشته شده است. او هم اکنون در سانفرانسیسکو زندگی می کند.

فهرست کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا

فهرست این کتاب فارغ از بخش پیشگفتار در ۳ بخش و ۱۴ فصل به شرح موضوعات زیر تدوین شده است:

بخش اول) چشم انداز

  • فصل ۱. شروع
  • فصل ۲. تعریف
  • فصل ۳. یادگیری
  • فصل ۴. آزمایش

بخش دوم) هدایت

  • فصل ۵. جهش
  • فصل ۶. تست
  • فصل ۷. اندازه گیری
  • فصل ۸. چرخش ( یا ادامه)

بخش سوم) شتاب

  • فصل ۹. دسته
  • فصل ۱۰. رشد
  • فصل ۱۱. انطباق
  • فصل ۱۲. نوآوری
  • فصل ۱۳. سخن آخر: اتلاف ممنوع
  • فصل ۱۴. به جنبش بپیوندید

نکته پایانی:

شما هم اگر این کتاب را خوانده اید و آموزه های آن را اجرایی و نتیجه اثربخشی را مشاهده کرده اید تجربیات خود را در این مورد با سایت به اشتراک بگذارید تا سایت چهل خونه برای استفاده و افزایش آگاهی دیگران آن را با نام خودتان منتشر کند. برای این کار کافیست در زیر همین نوشته در قسمت دیدگاه نظرات خود را بنویسید.