کتاب کارکنان مشتاق

با کتاب کارکنان مشتاق از شکایت پرسنل خود در امان باشید!

چگونه شرکت ها با اعطای آن چه کارکنان می خواهند سود می‌برند؟ کتاب کارکنان مشتاق نوشته دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین به شما چگونگی ایجاد انگیزه در کارکنان را آموزش می دهد تا کارکنانی مشتاق در سازمان خود پرورش دهید که منجر به افزایش سود و کیفیت محصولات شما گردد.

همراه با چهل خونه باشید.

درباره کتاب کارکنان مشتاق

در این قسمت از معرفی کتاب سایت چهل خونه این بار رفته سروقت یک کتاب جذاب برای همه کارآفرینان، مدیران و کارشناسان منابع انسانی که اعتقاد دارند پرسنل سازمان و شرکت نه تنها به عنوان منابع انسانی که به عنوان سرمایه های انسانی شناخته می شوند و سرمایه گذاری روی این سرمایه ها باعث سرعت گرفتن پیشرفت سازمان خواهد شد.

کتاب کارکنان مشتاق را دیوید سیروتا و داگلاس ای کلین به رشته تحریر درآورده اند و توسط مهسا دری و حمیدرضا جعفری ترجمه و انتشارات لیوسا آن را در ۵۲۰ صفحه منتشر کرده است. در پشت جلد این کتاب می خوانید که:

بیشتر سازمان ها دوست دارند کارکنانی داشته باشند که سطح بالایی از اشتیاق را برای مشاغل، شرکت ها و همکارانشان نشان دهند. حقیقت این است که حدود ۹۵ درصد از افراد وقتی وارد شغلی می شوند، درباره‌ی کار و سازمان خود مشتاق و در انتظاراتشان از نوع رفتار سازمان با آنها، منطقی‌اند. ۵ درصد دیگر، اینگونه نیستند.

مشکل عمده این است که مدیران در بسیاری از سازمان ها، رفتار این گروه کوچک را تقریبا به همه کارکنان تعمیم می دهند، محیط کار را طاقت فرسا و اشتیاقی را که بیشتر افراد به شغل خود می آورند، سرکوب می کنند. اما در حدود ۱۴ درصد از سازمان ها، اشتیاق در کارکنان به طور محسوس کاهش نمی یابد. دلیل این تفاوت چیست؟ و آیا این تفاوت بر موفقیت کسب و کار تاثیر می گذارد؟ اینها سوالات اصلی این کتاب هستند.

 

📕 کتاب عادت های اتمی

📕 کتاب ثروت آفرینی به زبان آدمیزاد

📕 کتاب با چرا شروع کنید

 

نویسندگان کتاب کارکنان مشتاق

در قسمت معرفی نویسندگان این کتاب به طور خلاصه می خوانید که:

دیوید سیروتا در حرفه اش به دو چیز تا ابد علاقمند است: رفتار سازمانی و تحقیقات پیمایشی. هر دوی این علاقه مندی ها در دانشگاه میشیگان شکل گرفت؛ همان دانشگاهی که وی مدرک دکتری اش را دریافت کرد و همان دانشگاهی که در انستیتو پژوهش‌های اجتماعی‌اش کار می کرد، مرکز پیشرو در استفاده از روش های پیمایشی برای مطالعه سازمان ها. دیوید پس از دریافت دکترایش به استخدام شرکت آی بی ام (International Business Machines) درآمد تا در این شرکت پژوهش های علوم رفتاری را آغاز کند.

۱۲ سال در آی بی آم در سمت های مختلف اجرایی و پژوهشی فعالیت کرد. در سال ۱۹۷۲ این شرکت را ترک کرد تا شرکت خودش، شرکت مشاوره‌ی سیروتا را که در حال حاضر فقط سیروتا نام دارد بنیان گذاری کند. این شرکت در تشخیص و ارتقای روابط سازمان ها با تمامی ذی‌نفعان مهم و اصلی شان تخصص دارد. دیوید در سال ۱۹۹۶ پس از تکمیل طرح جانشینی خودش با کارکنان مهم و اصلی در مقام رئیس افتخاری شرکت بازنشسته شد.

داگلاس کلین هم با ۲۵ سال تجربه در این حوزه خود را در پژوهش های پیمایشی غرق کرده است. قبل از پیوستن به سیروتا برای ای تی اند تی (AT&T) کار کرده و کانون های ارزیابی رهبری را ایجاد و پژوهش های کارکنان را هدایت کرده است. بعد در تایم وارنر پژوهش های رضایت مشتری و کارکنان را انجام داده است. داگ نویسنده، سخنران و مشاوری فعال است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی سازمانی و صنعتی از دانشگاه نیویورک است.

فهرست کتاب کارکنان مشتاق

فهرست موضوعی کتاب کارکنان مشتاق جدا از قسمت مقدمه در ۵ بخش و ۱۴ فصل شامل موضوعات زیر می شود:

بخش اول) انگیزش، روحیه و عملکرد کارکنان

  • فصل ۱: کارکنان چه خواسته ای دارند
  • فصل ۲: اشتیاق کارکنان و موفقیت کسب و کار

بخش دوم) نیروی کار مشتاق، انگیزه یافته از رفتار منصفانه

  • فصل ۳: امنیت شغلی
  • فصل ۴: جبران خدمات
  • فصل ۵: تاثیر رکود بزرگ، فرار به سوی بقا
  • فصل ۶: احترام

بخش سوم) نیروهای کار مشتاق، انگیزه یافته از دستاورد

  • فصل ۷: هدف و اصول سازمان
  • فصل ۸: توانا سازی شغلی
  • فصل ۹: چالش شغل
  • فصل ۱۰: بازخورد، قدردانی و پاداش

بخش چهارم) کارکنان مشتاق، انگیزه یافته از روابط دوستانه

  • فصل ۱۱: کار تیمی

بخش پنجم) همه را گرد هم آوردن؛ فرهنگ شراکت

  • فصل ۱۲: فرهنگ شراکت
  • فصل ۱۳: رهبری و فرهنگ شراکت
  • فصل ۱۴: تبدیل نظریه‌ی شراکت به عمل شراکت

نکته مهم درباره کتاب کارکنان مشتاق

اگر شما به عنوان کارآفرین، مدیر و یا کارشناس منابع انسانی کتاب کارکنان مشتاق را خوانده اید و احساس کرده اید که به کارگیری و اجرایی کردن توصیه های این کتاب باعث افزایش انگیزه کارکنان و در نهایت افزایش بازدهی و کیفیت کار آنها شده است تجربیات خود را با وبسایت چهل خونه به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از تجربه مفید شما استفاده کنند. برای این کار فقط کافیست در زیر همین نوشته در قسمت دیدگاه ها نظر خودتان را بنویسید تا سایت چهل خونه با نام خودتان آن را منتشر کند.