ضدعفونی کردن خاک گلدان

ساده ترین روش ضدعفونی کردن خاک گلدان در منزل

آیا می‌دانید که خاک گلدان هم نیاز به ضدعفونی کردن دارد؟ آیا روش های ضدعفونی کردن خاک گلدان را می‌شناسید؟ آیا تابحال خودتان خاک گلدان را ضدعفونی کرده‌اید؟

خاک گلدان به صورت معمول دارای قارچ ها و باکتری های مختلفی است که بعضی از آن ها برای گیاهان مضر هستند از این رو سبب پوسیدگی گیاهان می شوند. برای اینکه باکتری ها و قارچ های موجود در خاک گلدان را از بین ببرید لازم است تا خاک را ضدعفونی کنید.

ضدعفونی کردن خاک گلدان دردسرهای خودش را دارد اما چهل خونه ساده ترین روش ضدعفونی کردن خاک گلدان در منزل را به شما آموزش خواهد.

ساده ترین روش ضدعفونی کردن خاک گلدان در منزل

ساده ترین روش ضدعفونی کردن خاک گلدان در منزل روش حرارت دادن خاک است. به ابن صورت که خاک را در در دیگی ریخته و آن را مرطوب کنید سپس درب آن را بگذارید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا به دمای ۷۵ تا ۸۰ درجه سانتی گراد برسد.

به مدت ۳۰ دقیقه حرارت دادن را ادامه دهید و سپس بگذارید تا سرد شود. بعد از سرد شدن خاک می توانید از آن به عنوان یک خاک ضدعفونی شده برای گلدان و گیاه تان استفاده کنید.

در این مقاله سعی شد تا ساده‌ترین روش ضدعفونی کردن خاک گلدان را آموزش دهیم، امیدواریم این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد. برای دیدن سایر مقالات مرتبط با آموزش و نگهداری گیاهان آپارتمانی کافیست به بخش گل خونه سایت مراجعه کنید.