ماسیدن کرم پودر روی صورت

ماسیدن کرم پودر روی صورت دیگر ممنوع!

آیا از ماسیدن کرم پودر روی صورت‌تان رنج می‌برید؟ آیا به دنبال دلایل ماسیدن کرم پودر روی صورت‌تان هستید؟ آیا در جستجوی راهکاری برای نماسیدن کرم پودر روی صورت‌تان بوده‌اید؟

دیگر لازم نیست نگران باشید! سایت چهل خونه در این مقاله قصد دارد به یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها در هنگام میکاپ یعنی ماسیدن کرم پودر روی صورت بپردازد.

همراه با سایت چهل خونه باشید برای بررسی علت و راهکارهایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت!

چگونه کرم پودر روی صورت بخوابد

قبل از اینکه به سراغ علت و راهکارهای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت برویم لازم به یادآوری است که اگر از علاقمندان به دنیای مد و فشن هستید کافیست به بخش مد خونه سایت چهل خونه مراجعه و از جدیدترین مقالات و آموزش‌های دنیای مد و فشن و زیبایی دیدن کنید.

اما برویم سراغ اینکه چکار کنید تا کرم پودر روی صورت‌تان به خوبی بخوابد؟ برای خانم‌های زیادی پیش آمده است که در هنگام کرم پود زدن احساس می‌کنند که کرم پودر به خوبی روص صورت‌شان نمی‌خوابد و همیشه از این موضوع نگران هستند. ما در این مقاله به شما راهکارهایی را خواهیم گفت که باعث می‌شود دیگر برای این موضوع دغدغه و نگرانی نداشته باشید.

رنگ کرم پودرتان را متناسب با رنگ صورت‌تان انتخاب کنید

یکی از دلایلی که باعث احساس ماسیده شدن کرم پودر روی صورت می‌شود عدم انتخاب صحیح رنگ کرم پودر است. قبل از انتخاب کرم پودر باید به ۲ ویژگی پوست صورت‌تان توجه کنید: ۱) رنگ پوست صورت‌تان و ۲) نوع پوست صورت‌تان. بعضی از خانم‌ها با ناآگاهی از نوع و رنگ پوست صورت‌شان کرم پودری را انتخاب می‌کنند که اصلا سازگار و مناسب پوست صورت‌شان نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا بعد از استفاده از کرم پودر پوست صورت‌شان به صورت کیکی و ماسیده شده روی صورت‌شان نمایان شود. پس حتما قبل از خرید کرم پودر مطمئن شوید که کرم پودر متناسب با پوست شما است.

در خصوص انتخاب رنگ کرم پودر متناسب با رنگ پوست صورت‌تان یک روش این است که مقداری از کرم پودر را روی پوست‌تان بمالید و رنگ آن را زیر نور حورشید ببینید. سپس بگذارید تا کرم پودر روی پوست شما به اصطلاح بخوابد، اگر رنگ آن تغییر نکرد رنگ کرم پودر انتخابی متناسب با رنگ پوست شماست. به طور کلی کرم پودرهای صورتی – دارچینی مناسب با پوست های سرد و کرم پودرهای با ته رنگ زرد متناسب با پوست های گرم است.

در مورد تناسب فرمولاسیون و نوع پوست شما باید گفت که کرم پودرهای براق برای پوست خشک، مات برای پوست چرب و نیمه مات برای پوست‌های مختلط مناسب است.

قبل از استفاده از کرم پودر پوستتان را تمیز کنید

دلیل دیگری که باعث ماسیدن کرم پودر روی صورت می‌شود عدم تمیز کردن پوست صورت‌تان است. بعد از انتخاب یک کرم پودر متناسب با پوست صورت‌تان حالا باید بروید سراغ تمیز کردن پوست صورت. یکی از علت‌هایی که سبب ماسیدگی و تیرگی کرم پودر می‌شود تمیز نبودن پوست صورت قبل استفاده از آن است.

قبل از استفاده از کرم پودر پوست صورت‌تان را با استفاده از پاک کننده‌های صورت تمیز کنید و بعد از آن از یک آبرسان مخصوص استفاده کنید و سپس اقدام به استفاده از کرم پودر نمایید.

این کار سبب می‌شود تا رطوبت پوست شما حفظ شود و از جذب چربی موجود در کرم پودر خودداری کند که همین امر باعث می‌شود کرم پودر مصرفی لطیف نمایان شود.

کرم پودر را بعد از پرایمر استفاده کنید

از کارکردهای پرایمر این است که باعث پرشدن منافذ پوست می‌شود و سطح پوست را تسطیح و یکسان می کند از این رو خانم‌هایی که از پرایمر قبل از کرم پودر استفاده نمی‌کنند سطح پوست صورت‌شان یک دست دیده نمی‌شود.

کرم پودر را زیاد به صورت‌تان نزنید

استفاده از کرم پودر به مقدار زیاد دلیل دیگر ماسیدن کرم پودر روی صورت است. برای صاف و یکدست به نظر رسیدن پوست صورت‌تان نیاز نیست تا مقدار زیادی از کرم پود را روی صورت‌تان بمالید. این کار نه تنها اینکه اثر مثبتی ندارد بلکه باعث ماسیده شدن کرم پودر روی پوست صورت‌تان می‌شوید. با استفاده از مقدار کمی از کرم پودر می‌توانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

پد را به شکل صحیح روی صورت بزنید

خانم‌هایی که پوست نرمال و خشک دارند بهتر است که پد خود را مرطوب کنند ولی خانم‌هایی که پوست‌شان چرب است از مرطوب کردن پد خودداری کنند چون باعث می‌شود چربی پوست به روی کرم پودر آمده و باعث ماسیده شدن آن شود.

نکته مهم دیگر در رابطه با استفاده از پد این است که پد را روی صورت خود نمالید بلکه آن را به صورت ضربه‌ای روی پوست‌تان بزنید.

بعد از کرم پودر از تثبیت کننده استفاده کنید

استفاده از تثبیت کننده پس از کرم پودر سبب می‌شود تا پوست شما شفاف به نظر برسد. برای این کار می‌توانید از اسپری تثبیت کننده و یا پودرهای شفاف تثبیت کننده استفاده کنید. برای زدن تثبیت کننده کافیست پس از زدن کرم پودر یک برس کرکی را به پودر شفاف تثبیت کننده آغشته کنید و سپس اضافات آن را بتکانید و بعد به صورت‌تان بزنید.

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد علت و جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت صحبت کنیم. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. مقاله های دیگر در مورد مد و فشن را نیز می‌توانید در بخش مدخونه سایت چهل خونه بخوانید.