نیاز آبی گیاهان آپارتمانی

نیاز آبی گیاهان آپارتمانی را بشناسید!

آیا می‌دانید که چه وقت گیاه‌تان تشنه می‌شود؟ آیا به موقع تشنگی گیاهان را رفع می‌کنید؟ آیا در مورد نیاز آبی گیاهان آپارتمانی چیزی شنیده اید؟

همراه باشید با سایت چهل خونه برای بررسی نیاز آبی گیاهان آپارتمانی مختلف.

نیاز آبی گیاه یعنی میل آنها به دریافت آب. از این رو این نیاز در بین گیاهان مختلف متفاوت است. بعضی از گیاهان طالب آب زیادی هستند و بعضی دیگر طالب آب کم. به همین جهت گیاهان آپارتمانی را می توان از نظر نیاز آبی به سه دسته تقسیم کرد:

گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی زیاد

گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی زیاد گیاهانی هستند که طالب آب زیادی می باشند. خاک گلدان این گیاهان باید همیشه مرطوب باشد و قبل از خشک شدن سطح خاک باید آن را دوباره آبیاری کرد. گیاهانی مانند مارانتا، نخل مرداب، هورتانسیا در این دسته قرار می گیرند.

گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی متوسط

خاک گلدان گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی کتوسط باید نسبتا مرطوب باشد و خشکی آنها چندان زیاد نباشد. اگر بگذارید خاک این گیاهان خشک شود و سپس اقدام به آبیاری نمایید به دلیل تشنگی که برای این گیاهان اتفاق می افتد باعث ریزش برگ های آنها می شود. گیاهانی مانند پوتوس، پرومیا،نخل زینتی، شفلرا، فیلودندرون جز گیاهانی هستند که نیاز آبی شان متوسط است.

گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی کم

گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی کم یا اصطلاح گیاهان مقاوم به خشکی به آب کمی احتیاج دارند. آبیاری این گیاهان بدینگونه است که باید صبر کنید تا خاک گیاه خشک شود سپس اقدام به آبیاری آن نمایید. یکی از مزیت های گیاهان آپارتمانی با نیاز آبی کم این است که اگر آبیاری این گیاهان مدتی به تعویق افتد به گیاه صدمه ای وارد نمی شود. گیاهانی مانند گاستریا، کاکتوس، سانسوریا و گیاهان گوشتی در این دسته قرار می گیرند.

در این مقاله به نیاز آبی گیاهان آپارتمانی پرداخیتم. امید است که مقاله های آموزشی سایت چهل خونه مورد توجه شما قرار بگیرد. برای خواندن سایر آموزش های مرتبط با آموزش نگهداری و تکثیر گیاهان آپارتمانی کافیست به بخش گل خونه سایت چهل خونه مراجعه کنید.