۷ گل مقاوم به سرما و جذاب را بشناسید!

با رسیدن فصل سرما دغدغه اصلی علاقمندان به گل و گیاه آپارتمانی انتخاب گل و گیاهی است که به سرما مقاوم باشد. خوشبختانه در بازار گل های مقاوم به سرما به راحتی پیدا می‌شود، پس از این بابت نگران نباشید.

چهل خونه در این مقاله به معرفی گل های مقاوم به سرما پرداخته است تا اگر قصد خرید چنین گیاهانی داشتید بدون دغدغه خرید خود را انجام دهید. با چهل خونه همراه باشید.

معرفی گل های مقاوم به سرما

از گل های مقاوم به سرما می‌توان به این گل ها اشاره کرد:

۱) گل سیکلامن

 

گل سیکلامن که آن را با نام نگونسار نیز می شناسند از خانواده تیره پامچال سانان است. گل سیکلامن را در چنگل های هیرکانی یعنی شمال ایران می توانید ببینید. سیکلامن به دلیل تنوع رنگی زیاد آن طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

سیکلامن جز گل هایی هستند که وسعت و پراکندگی رشدشان زیاد است اما سرعت رشد آن ها کم است از طرفی هم زمان زیادی طول می کشد تا شروع به مرحله گل دهی کنند.

سیکلامن یک محصول گلخانه ای است که در فصل زمستان به بازار عرضه می شود. از این جهت برای تهیه این گل مقاوم به سرما و زیبا باید تا فصل زمستان صبوری کنید.

 

۲) گل سینره

 

از دیگر گل های مقاوم به سرما گل سینره است. گل سینره از گل های بومی جزایر قناری است که در حال حاضر در بسیاری از کشورها از جمله ایران پرورش داده می‌شود.

زمان گل دهی گل سینره از اواخر زمستان شروع می شود و تا اوایل بهار ادامه پیدا می کند و از نظر ظاهری گل آن همانند گل مینا است و در رنگ های سفید، صورتی، آبی و بنفش و یا حتی دور رنگ دیده می شود.

 

۳) گل کلمی

 

گل کلمی که آن را با نام رایج کلم زینتی می شناسند از گل های دیگر مقاوم به سرما است. گل کلمی را بیشتر در فصل پاییز می کارند.

از طرفی هم این گیاه، مشهور به گیاه دوساله است از این جهت که وقتی سال اول کاشته شد ابتدا برگ های آن می روید و سپس در سال دوم شروع به گل دهی می کند.

 

۴) گل مینا چمنی یا مروارید

 

گل مینا از گل های بومی اروپا است که آن را در ایران در مناطق سردسیر مانند مناطق غربی، بروجرد، ماهی‌دشت و صحنه می‌توانید مشاهده کنید.

گل مینا دارای تنوع رنگ در گل می باشد که دارای گلهای سفید، صورتی، قرمز و بنفش است.

گل مینا دارای انواع مختلفی است که یکی از نوع های آن گل مینای چمنی می باشد که می توان آن را در پشت پنجره نگهداری کرد.

 

۵) گل پامچال

 

از دیگر گل های مقاوم به سرما می‌توان به گل پامچال اشاره کرد. گل پامچال به طور خودرو در مناطق کوهستانی و نقاط صخره ای رشد می کند. این گل بسیار مناسب باغچه هایی است که با سنگ تزیین شده اند.

پامچال گیاهی مقاوم به سرما است که در گلخانه های سرد که دمایش به ۱۰ درجه سانتی گراد می رسد، جوانه زده و در زمستان غنچه و بعد از آن شروع به گل دهی می کند.

 

۶) گل بنفشه

 

گل بنفشه دارای سافه های کوتاهی است که می توانید آن را در رنگ های متنوعی ببینید. از شاخص های گل بنفشه می توان به رایحه خوش آن اشاره کرد.

گل بنفشه اغلب در نواحی غربی ایران رشد میکند که از انواع آن می توان به بنفشه آفریقایی، بنفشه دندان سگی، بنفشه سه رنگی اشاره کرد.

 

۷) گل نرگس

 

گل نرگس از دیگر گل های مقاوم به سرما است. گل نرگس از گل های بومی سواحل مدیترانه، آسیا، اروپا و آفریقا است. این گیاه بیشتر در فصل پاییز کاشته می‌شود که در این صورت تا فصل بهار گل می دهد. این طور گفته می شود که تمام قسمت های گل نرگس برای انسان ( خردسالان) و حیونات خانگی از قبیل سگ و گربه سمی است پس اگر خردسال دارید یا اهل نگهداری حیوانات خانگی هستید در داشتن این گیاه تامل کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا گل های مقاوم به سرما را برای شما معرفی کنیم. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. اگر از علاقه‌مندان به گل و گیاهان آپارتمانی هستید بخش گل خونه سایت را فراموش نکنید.